Virtualna očala za nove izkušnje

»Kiber-svet« je nekaj, o čemer govorimo že desetletje ali dve, vendar doslej ni realno zaživel, saj tehnologija tega ni omogočala – bila je preveč zapletena in predraga, da bi bila na voljo množicam. Zadnja leta pa je le prišlo do napredka in virtualna očala, ki nam omogočajo vstop v virtualni svet, ki ga lahko doživljamo skorajda realno, so na voljo tudi v naših prodajalnah.

Kaj nam virtualna očala omogočajo?
Marsikdo se z virtualnimi očali sreča na predstavitvah izdelkov podjetij, ki jim je razvoj tehnologije bistven za napredek, poleg tega pa tudi učinkovito marketinško orodje. Tako na primer vemo, da se uporabljajo za predstavitve avtomobilov: zainteresirane stranke lahko doživijo nekaj povsem novega in preizkusijo, kako je sedeti v izbranem avtomobilu ter ga voziti, na nov način. Še veliko bolj pa se uporabljajo med sodobnimi igričarji. Na voljo je namreč že kar precej virtualnih iger, kjer ni potrebno več gledati ekrana in uporabljati igralne palice, temveč imamo popoln nadzor z očali in drugimi pripomočki. Prednost je v tem, da tako dejansko vstopimo v igro, da zaznavamo njeno grafiko povsod okoli nas in imamo dejansko občutek, da smo v drugem svetu. Z očali se lahko oziramo na vse strani in igra se temu prilagaja, še bolj natančno pa nam lahko sledi, če uporabljamo tudi kakšen drug z igro povezan pripomoček, na primer rokavice, s katerimi v svet igre »postavimo« tudi svoje dlani in z njimi prijemamo.
Uporaba v poslu
V že kar starem filmu »Nespodobno povabilo« smo lahko opazovali, kako je Michael Douglas uporabljal sodobno tehnologijo za dostopanje v sistem, v katerem je podjetje hranilo vso dokumentacijo – od arhiva do stare komunikacije. In z virtualnimi očali lahko danes v poslu počnemo prav to: namesto, da bi dostopali do dokumentov na strežnikih s pomočjo ekrana in miške, se lahko sprehajamo skozi različne virtualne sobe in poiščemo v njih tisto, kar potrebujemo. Tehnologija ima torej gotovo prihodnost tudi na tem področju.